Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Czcionka
Treść
Powiedz gdzie jesteś, podaj dokładny adres i dojazd dla służb. Opisz dokładnie co się stało i ile jest osób potrzebujących pomocy.

Powiedz gdzie jesteś, podaj dokładny adres i dojazd dla służb. Opisz dokładnie co się stało i ile jest osób potrzebujących pomocy.

OPIS

System Powiadamiania Ratunkowego powstał z myślą o ułatwieniu procesu zgłaszania zdarzeń alarmowych. Dzięki ich zoptymalizowanemu działaniu, możliwa jest szybka reakcja i nadejście odpowiedniej pomocy. Każda osoba pracująca jako operator jest specjalnie wyszkolona do tego typu pracy. Kiedy jesteś w sytuacji wymagającej natychmiastowej reakcji, należy jak najszybciej zadzwonić po pomoc. Pierwszym numerem przychodzącym na myśl w takich sytuacjach powinien numer alarmowy 112.

INFORMACJE DLA DYSPOZYTORA

Jako osoba wykwalifikowana, operator zada kilka bardzo ważnych pytań, które pomogą skategoryzować zdarzenie i ustalić aktualną sytuację. Podczas rozmowy z operatorem linii alarmowej należy podać dokładne informacje na temat zdarzenia. Informacje, jakie będzie chciał uzyskać operator, dotyczą rzeczy tj.:

  • Dokładny opis miejsca zdarzenia, adres i najłatwiejszy sposób dojazdu,
  • Tego jakie zdarzenie miało miejsce,
  • Czy są jakiekolwiek osoby wymagające pomocy lekarza,
  • Pytań o podanie swoich danych osobowych,

Trzeba zawsze i niezmiennie pamiętać, aby nigdy nie rozłączać się jako pierwszy podczas takiej rozmowy. To dyspozytor decyduje, kiedy się rozłączy i czy otrzymał już wszystkie potrzebne informacje.

Samochód, który uderzył w drzewo.

CENTRA POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO

W Polsce funkcjonuje 17 placówek CPR. Każda jednostka znajduje się w mieście wojewódzkim oraz jedna w Radomiu. Jeżeli następuje zjawisko obciążenia linii z powodu dużej liczby zgłoszeń na danym terytorium, to stosowana jest zasada wzajemnego zastępowania przez Centra Powiadamiania Ratunkowego. Polega ona na tym, że w momencie zbyt dużej ilości telefonów, niezależnie od terytorium, przekierowuje się połączenie do pierwszego, wolnego dyspozytora, który nie ma zajętej linii.

SCENARIUSZE ZAWIERAJĄCE PORADĘ

Zgłaszanie pożaru

Zgłaszanie pożaru

Wzywanie pomocy i zgłaszanie wypadku drogowego

Wzywanie pomocy i zgłaszanie wypadku drogowego

Wzywanie pomocy w razie wypadku w górach

Wzywanie pomocy w razie wypadku w górach

Omdlenie starszej osoby

Omdlenie starszej osoby