Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Czcionka
Treść
Odpowiadaj na pytania dyspozytora, nie rozłączaj się pierwszy. Czekaj na miejscu zdarzenia do czasu przyjazdu służb ratowniczych.

Odpowiadaj na pytania dyspozytora, nie rozłączaj się pierwszy. Czekaj na miejscu zdarzenia do czasu przyjazdu służb ratowniczych.

OPIS

Rozmowa z dyspozytorem musi być konkretna i zwięzła, aby pomóc mu ocenić sytuację. Linia alarmowa 112 służy pomocą praktycznie w każdej sytuacji, działając całodobowo siedem dni w tygodniu. Podczas rozmowy i przyjmowania zgłoszenia dyspozytor służb ratowniczych może zadać pytania niezbędne do udzielenia właściwej pomocy.

PYTANIA OD OPERATORA

Ważnym czynnikiem w całej rozmowie są pytania zadawane przez dyspozytora linii alarmowej 112. Mają one na celu ustalić z jakim typem zdarzenia ma on do czynienia i resztą istotnych szczegółów, które pomogą operatorowi odpowiednio zaklasyfikować zdarzenie.

Pytania będą dotyczyć miejsca, w którym doszło do zdarzenia, tego z jakim rodzajem sytuacji mamy do czynienia, liczby osób potrzebujących opieki medycznej oraz udzielenia informacji dotyczących personaliów zgłaszającego. W takich sytuacjach starajmy się na spokojnie i jak najdokładniej odpowiedzieć na wszystkie pytania. Nigdy nie wolno pierwszemu kończyć rozmowy z operatorem linii alarmowej, należy poczekać, aż dyspozytor sam zakończy rozmowę. Po zgłoszeniu całej sytuacji należy zaczekać na miejscu zdarzenia na przyjazd ratowników. Oni również mogą mieć pytania, na które powinniśmy przekazać im odpowiedzi, co ułatwi im udzielenie pomocy.

Mężczyzna dzwoniący pod numer alarmowy 112.

SCENARIUSZE ZAWIERAJĄCE PORADĘ

Ewakuacja w sytuacji pożaru i ucieczka z płonącego budynku

Ewakuacja w sytuacji pożaru i ucieczka z płonącego budynku

Wzywanie pomocy i zgłaszanie wypadku drogowego

Wzywanie pomocy i zgłaszanie wypadku drogowego

Wzywanie pomocy w razie wypadku w górach

Wzywanie pomocy w razie wypadku w górach

Omdlenie starszej osoby

Omdlenie starszej osoby