PYTANIA OD OPERATORA
Ważnym czynnikiem w całej rozmowie są pytania zadawane przez dyspozytora linii alarmowej 112. Mają one na celu ustalić z jakim typem zdarzenia ma on do czynienia i resztą istotnych szczegółów, które pomogą operatorowi odpowiednio zaklasyfikować zdarzenie.
Pytania będą dotyczyć miejsca, w którym doszło do zdarzenia, tego z jakim rodzajem sytuacji mamy do czynienia, liczby osób potrzebujących opieki medycznej oraz udzielenia informacji dotyczących personaliów zgłaszającego. W takich sytuacjach starajmy się na spokojnie i jak najdokładniej odpowiedzieć na wszystkie pytania. Nigdy nie wolno pierwszemu kończyć rozmowy z operatorem linii alarmowej, należy poczekać, aż dyspozytor sam zakończy rozmowę. Po zgłoszeniu całej sytuacji należy zaczekać na miejscu zdarzenia na przyjazd ratowników. Oni również mogą mieć pytania, na które powinniśmy przekazać im odpowiedzi, co ułatwi im udzielenie pomocy.